Terugblik op ons verlof van 2006.

Terugblik op ons verlof van 2006.

Deel deze pagina op Facebook Deel deze pagina op Google+ Deel deze pagina op Twitter Print deze pagina
thyon
thyon
135 berichten
actief lid
13 sep 2010 - 16:02
Hier even een verduidelijking.
Dit was mijn eerste reisverslag............
Danny, Anja en Nikita zijn ondertussen echte vrienden geworden..........
Hier gaan we dan.

Ook wij willen graag een overzicht geven van ons drieweken verblijf.
We gaan al 30 j naar één en hetzelfde plaatsje, Thyon/Les Collons.

Omdat H.Lotti ook in Zwitserland de nodige fans heeft , word er elk jaar een fantreffen gehouden, zodus hebben we de eerste nacht in Villmergen geslapen en werd er op zaterdag 29 juli onder een stralende hemel een bij een heerlijk diner in restaurant Eichenberg nieuws uitgewisseld.
Wij zijn dan vertrokken en waren rond 20 u in Thyon, de studio weten we zijn en het linnen en de kaart voor de garage ligt terplaatse.

Zondag waren we afgesproken met Danny en Anja en de lieve Nikita, ( zo een schatje) voor een bezoek aan Mont fort en omstreken.
Het werd een prachtige dag, waar Anja al over bericht heeft en waar ik U niet ga met vervelen.

Maandag regen, maar de boodschappen moeten ook gedaan worden en de Carrefour in Conthey kent ons al klient.

Dinsdag nog meer regen en dus de massaschlucht bezocht , bedankt Ward voor de tip, als het eens goed weer is willen we zeker en vast nog terug.CH2006105.jpg

We bezochten Montreux en Vevey op een rustdag.
CH2006173.jpg

Bij ons in het station kunnen we met de stoeltjeslift naar 2300 m en het blijft een geliefde wandeling. We komen terug door de "preavalanges" sneeuwbeschermers.
CH2006206.jpg

Ondertussen hielden we contact met Danny/Anja/Nikita en werden er nog gezamelijke uitstappen gemaakt, zoals naar Marjellensee.

We bezochten Saas Fee en hadden via My Zwitserland bons voor de Allaline.......
Dus vroeg op stap en met de FeeExpress naar Felskinn,(3000 m) overstappen op de metro CH2006296.jpg en bereikten we met een stralende zon ons doel.
Je weet echt niet waar je eerst moet kijken, oppassen dat men je niet onderuit skieet....... boven de wolken, de Allalin voor je, en de rest errrond......... adembenemend, geloof me.
CH2006299.jpg
We wilden noch naar de Britaniahut, maar helaas, de gletchers zijn zover terug getrokken dat het niet verantwoord was om die tocht te ondernemen.......... spijtig maar hoe mooi ook, ons leven is ons nog altijd lief.

Op een andere rustige dag zijn we dan naar Ayent ( Arbaz) gereden en hebben een gedeelte van de bisse d'ayent gedaan. Marc zijn voeten wilde dit jaar niet zo goed mee ......... spijtig maar ook daar leren we met leven.
CH2006336.jpg

De weergoden hadden ook hun zegje dit jaar en we zijn twee keer op sneeuw getrakteerd, maar werden dan achteraf beloond door een wondermooi uitzicht , als ze over de bergen met de poedersuiker waren rondgeweest. Het blijft een belevenis .........
CH2006357.jpg

De Massaweg stond ook als nieuweling op ons programma dit jaar, en we kregen onderweg een berichtje van Danny en co , dat moest natuurlijk direct beantwoord worden.
CH2006422.jpg

Het mooiste uitzicht op het Mont Blanc massief blijft nog altijd te genieten vanop de Emosson ( stuwdam) zeg nu zelf...
CH2006436.jpg

In onze laatste week trokken we dan nog naar Zermatt, mijn lievelingsplaats na Thyon.......... we genoten van een prachtig weertje en hebben in al de jaren nog nooit zulke mooie Matterhorn gezien...... we zijn dan rustig door de Gornerschlucht gewandeld, en zo ging ons verlof ook stillaan ten einde.
CH2006575.jpg

Ik wil zeker en vast Danny, Anja, Nikita bedanken voor de aangename tijd samen doorgebracht.
Van de uitstappen die we samen gedaan hebben heeft Anja al bericht, en wil ik niet meer plaats inbeslag nemen.

We hebben dan de dag voor onze afreis een heel mooi geschenk gekregen van het bureau waar we al , al die jaren onze woning huren.Omdat we jubileren mogen we vier weken gratis komen.......... ik stond sprakeloos , en wees gerust dat gebeurd niet gauw.

ALLE TREINPASSEN VOOR ZWITSERLAND

Hoe werken de verschillende treinpassen, wat kosten ze, waar zijn ze te koop? U vindt het hier.

Meer

ZO KIEST U DE BESTE TREINPAS

Kunt u niet kiezen uit alle passen? Lees hier hoe u de pas kiest die het best bij uw vakantieplannen past.

Meer

WAT TE DOEN IN ZWITSERLAND

Tips voor bezienswaardigheden en wandelroutes.

Meer

ONZE HOTELTIPS

Bekijk de hotels die wij aanraden. Goedkope hotels, hotels bij de treinstations, middenklasse-hotels, luxe 5-sterrenhotels en meer.

Meer

Meer op MySwissAlps.com

Zwitserland-tips in uw mailbox

Maak een account en ontvang onze nieuwsbrief en de laatste berichten uit het forum. De beste manier om uw vakantie voor te bereiden!

Maak een account

Een op maat gemaakt vakantieplan

Laat Zwitserse reisadviseurs een vakantieplanning voor u maken. Zij kunnen uw hele vakantie regelen!

Meer
© MySwissAlps.com 2002-2016