Home
Zwitserland
Berner Oberland
Wallis
Graubünden
Treinpassen
Hotels
Swiss Shop
Forum
Over ons
Forum home
Recente topics
Recente berichten
Forum over vakantie in Zwitserland
MySwissAlps.com
Overzicht van onderwerpen
»
Wandelen
»
Huttentocht samenstellen, help!!!
Antwoord toevoegen
1 mei 2011 18:30:22
marcella
Hallo allemaal,
Mijn vader en ik willen in juli een lang weekend gaan wandelen in Oberwallis. We willen van donderdag t/m maandag gaan en dan vrijdag, zaterdag en zondag wandelen van hut naar hut en tevens overnachten in de berghutten. Er is alleen zo vreselijk veel informatie en we hebben zo weinig ervaring met meerdaagse wandelingen, dat we even door de bomen het bos niet meer zien. Vroeger altijd dagtripjes gemaakt van paar uurtjes.
Wat we willen is het volgende:
- Wandelen in Oberwallis
- Overnachting in berghutten
- Veel afwisseling (alpenweidjes, rotsachtige wandelingen, vergezichten, dorpjes etc.)
- Middelzwaar, dus niet met 1 vinger aan een rotswand hoeven hangen
- Gemiddeld per dag zo'n 6 uur wandelen
Afwisseling is nog wel het belangrijkste. Zo vonden wij de Fiescherhutte wandeling enorm afwisselend, we liepen door Alpenweides en door bossen en langs rotsachtige bergwanden met prachtig uitzicht, de Hoheweg in het Saastal vonden wij niet echt spectaculair, veel van hetzelfde.
Wie kan ons de gouden tip geven!!
Groeten,
Marcella
2 mei 2011 20:25:50
thyon
Hallo Marcella,
Ik hoop dat je op
http://www.hutten.be/
dan klikken op Wallis je heel veel informatie kan vinden. Als je een hut aanklikt krijg je steeds te zien welke de volgende of dichtstbij is.
Wij wandelen ook veel in Wallis, doch doen geen tochten van hut naar hut.
We vertrekken steeds opnieuw, zoals naar Turtmannhutte, of de Anehutte( lötschental), cabane de Pras Fleuri en noem maar op.
Ik weet niet of dit de gouden tip is, maar wel heel veel wandelplezier gewenst.
--
@nnette Zwitserland verslaafd in hart en nieren.
3 mei 2011 11:14:51
celesta
Hallo Marcella,
Kijk maar eens op mijn site. Daar staan heel veel hutten beschreven, met allerlei mogelijkheden van wandelingen. Ook heb ik veel wandelingen in Wallis beschreven.
--
Groetjes van Angélique, die al sinds 1970 met grote regelmaat Zwitserland onveilig maakt. Hoe? Kijk op
Mijn website
Antwoord toevoegen
Overzicht van onderwerpen
»
Wandelen
»
Huttentocht samenstellen, help!!!
©
MySwissAlps.com
2002 - 2012
MySwissAlps.com is een reisgids voor uw zomervakantie in Zwitserland
WANDELROUTES