Hi everyone,
This is the mail I received regarding my reservation of glacier express. It says the price would be refunded.
Glacier Express aufgrund des Coronavirus ab sofort bis 26. April eingestellt.
Aufgrund der Weisungen der Schweizer Regierung, wird der touristische Schienenverkehr ab 14. März 2020 bis mindestens 26. April 2020 eingestellt. Davon ist auch der Glacier Express betroffen. Ab Samstag, 14.03.2020 verkehrt kein Glacier Express Zug mehr zwischen Zermatt und St. Moritz.
Der Transport durch die öffentlichen Bahnen auf der Strecke zwischen St. Moritz und Zermatt ist weiterhin sichergestellt. Wenn Sie für die betreffende Zeit bereits ein Ticket und einen Zuschlag gelöst haben, stehen Ihnen folgende Möglichkeiten zur Verfügung:
1. Schicken Sie ihre Ticket-Dokumente an unser Railservice, dann können wir Ihnen den Preis für bestätigte Tickets und Reservationen zurückerstatten.
2. Sie treten die Reise auf der gebuchten Strecke mit der öffentlichen Bahn an. Dann erstatten wir Ihnen entsprechend den Zuschlag für die Sitzplatzreservierung im Glacier Express
Für Gruppenreisen: Alle Gruppenreservationen sind storniert.
Unser Railservice hilft Ihnen gerne weiter. Bitte schreiben Sie eine Mail an info@glacierexpress .ch. Aufgrund der Anzahl erwarteten Fälle, bitte wir Sie um Geduld. Die Beantwortung Ihrer Anfrage kann länger als die üblichen 24h betragen
Glacier Express traffic will cease due to the corona virus until 26th April.
Due to the instructions of the Swiss government, the tourist rail traffic in Switzerland will cease from March 14, 2020 till at least April 26th , 2020. The Glacier Express is also affected by this measure. From Saturday, March 14th, 2020 no more Glacier Express trains will be operating.
Transport by public rail on the route between St. Moritz and Zermatt continues operations according to the schedule. If you have already purchased a ticket and a surcharge for the relevant time, you have the following options:Alternatively, you can go to the departure train station and let confirm your cancellation on your tickets. We can then refund you the confirmed tickets and reservation.
1. Send your travel documents to our rail service and you will receive a complete refund
2. You start the journey on the booked route with the public train (same train ticket is valid). You still will get a refund of your seat reservation on the Glacier Express.
For group tours: All group reservations are cancelled.
Our rail service will be happy to help you. Please write an email to info@glacierexpress. ch. Due to the number of expected cases, please be patient. Answering your request can take longer than the usual 24 hours.
Informations importantes en raison de la situation Coronavirus (Covid-19)
Sur la base des instructions du gouvernement Suisse, les services ferroviaires touristiques cesseront du 14 mars 2020 au moins jusqu’au 26 avril 2020. Le Glacier Express est également affecté.
A partir du samedi 14 mars 2020, aucun train Glacier Express ne circulera entre Zermatt et Saint-Moritz (ou vice versa).
Les transports par les chemins de fer publics sur la ligne entre Saint-Moritz et Zermatt continuent d’être assurés. Si vous avez déjà réservé et décidez de ne pas voyager comme prévu, nous serons heureux de vous proposer de modifier votre réservation :
1. Envoyez-nous vos documents de voyage, puis nous vous rembourserons les billets confirmés et les réservations
2. Vous commencez le voyage sur la route réservée en train public. Ensuite, nous vous rembourserons le supplément pour la réservation de sièges dans le Glacier Express
Pour les visites de groupes : Toutes les réservations de groupe sont annulées.
Notre Railservice sera à votre disposition info@glacierexpress. ch. En raison du nombre de cas attendus, s’il vous plaît être patient. Répondre à votre demande peut être plus long que les 24h habituels