Zondag 24 October 2010.
We moeten nog niet uit ons bed komen om te horen dat het regent , en niet zuinig ook. Omdat het zondag is , en we besloten hebben om naar Ballenberg te gaan, wat maar om 10 u opengaat, moeten we ons niet haasten. We ontbijten, maken onze rugzak, en zijn schuppes. Het is niet ver van hier uit. We hebben gezien dat het vandaag “hondendag” is . Verschillende Zwitserse hondenrassen komen vandaag op bezoek , Appenzeller, Berner , Entlebucher,grosse schweizer sennerhunde en Bernardiner . Daarom alleen al zou ik gaan. Die grote loebassen hebben mijn hart gestolen.
we willen morgen naar Lauterbrunnen en de Trommelbachfalle…. Of het dan nog regent of niet , het deert niet het is er toch allemaal water…Plannen genoeg enkel leven en geld tekort
Als we deze morgen wakker worden, regent het nog even hard als gisteren avond. Maar nu is er sneeuw bij. We laten ons niet bang maken en trekken naar Lauterbrunnen en de Trümmelbachfalle. Onderweg gaat de regen over in sneeuw en als we iets hoger komen als hier het meer, zitten we echt in de winter.
En anderen zijn niet voorzien van de nodige hulpstukken voor het tanken van LPG…. Tot ze dan een gewillige belg vinden ( die enkel maar frans spreekt) en ze van deze persoon zo een tussenstuk mogen lenen.
En wij maar wachten……. Als we eindelijk getankt hebben eten we wat, en drinken nog een koffie.
Onderweg is het zulk mooi zicht, heel de autobaan staan alle bomen in een prachtige gouden kleed, het is blijkbaar niet in enkel in Zwitserland herfst, maar nu letten we er zelfs in eigen land op. Éénmaal Brussel voorbij , neem ik het stuur terug, en loods ons veilig naar huis. Talrijke regenbuien komen ons storen hier in Belgie, maar ook een prachtige regenboog verwelkomt ons.
Rap halen we nog de winkels alvorens ze sluiten, ook hier dode muizen voor de kast, We doen wat inkopen, charcuterie, eieren, de rest halen we maandag wel of zal het dinsdag zijn want maandag is het hier 1 november en feestdag. …….en dan zien we ons huisje staan. Het heeft trouw op ons gewacht.
Ik ga Berner Oberland zeker niet vergelijken met Wallis, beiden hebben hun charmes. We hebben een prachtige vacantie gehad, geen dag zijn we thuisgebleven. We hebben veel gezien, en zijn op verschillende plaatsen geweest. Veel gewandeld .
Wat het weer aangaat, we wisten op voorhand dat het eind October niet het weer is van Juli of Augustus. Maar dank zij de vroege sneeuw, hadden we een halve winter vacantie voor de prijs van een herfstverlof.
Het aftellen tot Juli zal nu niet zo lang meer duren ( hopelijk).
De woning hebben we al gekozen, nu enkel nog een datum uitzoeken…….. en dan een mailtje naar Thyon.
http://i66.photobucket.com/albums/h280/marcenannette/Verlof%20foto/Adelboden60.jpg?t=1289124163Hartelijke dank , dat jullie je door dit verslag hebben willen worstelen.