Over ons | Contact | n%2Fa | n%2Fa
Home Contact Forum Herfst in Berner Oberland 2010 2e deel.
MySwissAlps bevat advertenties, commerciële en niet-commerciële links.

Herfst in Berner Oberland 2010 2e deel.

Print deze pagina
Dit topic is gesloten. U bent welkom om in te loggen en een nieuw topic te starten.
Ettenna
Ettenna
169 berichten
actief lid
8 nov 2010 - 18:01
Zondag 24 October 2010.

We moeten nog niet uit ons bed komen om te horen dat het regent , en niet zuinig ook. Omdat het zondag is , en we besloten hebben om naar Ballenberg te gaan, wat maar om 10 u opengaat, moeten we ons niet haasten. We ontbijten, maken onze rugzak, en zijn schuppes. Het is niet ver van hier uit. We hebben gezien dat het vandaag “hondendag” is . Verschillende Zwitserse hondenrassen komen vandaag op bezoek , Appenzeller, Berner , Entlebucher,grosse schweizer sennerhunde en Bernardiner . Daarom alleen al zou ik gaan. Die grote loebassen hebben mijn hart gestolen.

we willen morgen naar Lauterbrunnen en de Trommelbachfalle…. Of het dan nog regent of niet , het deert niet het is er toch allemaal water…Plannen genoeg enkel leven en geld tekort

Maandag 25 October 2010 .

Als we deze morgen wakker worden, regent het nog even hard als gisteren avond. Maar nu is er sneeuw bij. We laten ons niet bang maken en trekken naar Lauterbrunnen en de Trümmelbachfalle. Onderweg gaat de regen over in sneeuw en als we iets hoger komen als hier het meer, zitten we echt in de winter.

En anderen zijn niet voorzien van de nodige hulpstukken voor het tanken van LPG…. Tot ze dan een gewillige belg vinden ( die enkel maar frans spreekt) en ze van deze persoon zo een tussenstuk mogen lenen.
En wij maar wachten……. Als we eindelijk getankt hebben eten we wat, en drinken nog een koffie.

Onderweg is het zulk mooi zicht, heel de autobaan staan alle bomen in een prachtige gouden kleed, het is blijkbaar niet in enkel in Zwitserland herfst, maar nu letten we er zelfs in eigen land op. Éénmaal Brussel voorbij , neem ik het stuur terug, en loods ons veilig naar huis. Talrijke regenbuien komen ons storen hier in Belgie, maar ook een prachtige regenboog verwelkomt ons.
Rap halen we nog de winkels alvorens ze sluiten, ook hier dode muizen voor de kast, We doen wat inkopen, charcuterie, eieren, de rest halen we maandag wel of zal het dinsdag zijn want maandag is het hier 1 november en feestdag. …….en dan zien we ons huisje staan. Het heeft trouw op ons gewacht.

Ik ga Berner Oberland zeker niet vergelijken met Wallis, beiden hebben hun charmes. We hebben een prachtige vacantie gehad, geen dag zijn we thuisgebleven. We hebben veel gezien, en zijn op verschillende plaatsen geweest. Veel gewandeld .
Wat het weer aangaat, we wisten op voorhand dat het eind October niet het weer is van Juli of Augustus. Maar dank zij de vroege sneeuw, hadden we een halve winter vacantie voor de prijs van een herfstverlof.
Het aftellen tot Juli zal nu niet zo lang meer duren ( hopelijk).
De woning hebben we al gekozen, nu enkel nog een datum uitzoeken…….. en dan een mailtje naar Thyon.

http://i66.photobucket.com/albums/h280/marcenannette/Verlof%20foto/Adelboden60.jpg?t=1289124163

Hartelijke dank , dat jullie je door dit verslag hebben willen worstelen.
Olga
Olga
501 berichten
kenner
8 nov 2010 - 18:30
Eh, zie mijn vorige post bij het andere deel van jullie vakantieverslag. Wij hebben hier ook maar zo'n 1450 foto's en een kilometertje of wat aan video, dus het is zó leuk om te zien hoe bij jullie "de rook uit de camera" kwam!

Opnieuw bedankt, wat mij betreft!

:-)
Ettenna
Ettenna
169 berichten
actief lid
8 nov 2010 - 18:38
Hallo Olga,

Het is plezant te lezen dat je zoveel vreugde aan dit verslag hebt.

Wat jullie hebben met BO ( je ziet vertalingen zijn niet nodig ;-) ) dat hebben wij met Wallis.......... maar toch was dit een heel mooi verlof.

Bedankt voor je positieve kijk op mijn verslag, veel plezier er nog mee............ en nog heel veel mooie verloven gewenst...........
Olga
Olga
501 berichten
kenner
8 nov 2010 - 18:51
Hai Annette,

Ik weet het niet hoor, maar het zou misschien nét ook kunnen uitmaken wat voor weer je hebt; wij hebben nogal 's geluk tijdens vakanties *klopt meteen af!*. Onze eerste week in GR was geweldig qua weer, de tussenliggende week was wat wisselvalliger maar ja, we zaten hoog en die sneeuw heeft ook wat (tenzij je zo dom bent om net als wij in week drie een wandelingetje te willen maken om de Hinterstockensee, bij de Stockhorn) en dan tot je knieën in de sneeuw te staan). Dat houden wij (geen 21 meer en zo) niet zo heel lang vol. Week drie, toen zaten jullie in het BO en wij ook, was idd op het weekend na ook gewoon weer héél erg mooi. Dus herkenbaarheid alom.

Dank je wel voor je wensen. Als het goed is komen we er volgend jaar weer, maar dan weer ergens in het hoogseizoen, én in het BO. En mijn man gaat in de herfst nog een weekje met onze zoon, eine "Männerwoche". Dus ja, wij hebben de handel al weer op stapel staan. Natuurlijk wens ik jullie ook nog heel veel geweldige vakanties toe. Wat zijn jullie actief trouwens! Maar ja, daar ga je ook voor hè? Je kunt de hele tijd in je huisje/tentje/appartementje gaan zitten en een enkele dag heeft dat ook wel wat, maar dat is niet het idee. Ik vind het geweldig, wat jullie hebben gedaan.

Wij kennen Wallis lang niet zo goed als jullie, zoveel is wel duidelijk. Wat we ervan kennen vinden we prachtig, maar iedereen heeft ergens wel een "thuisgevoel" en dat herken je vast wel. Intussen heb ik ook gelezen en hopelijk goed, want:

Mag ik trouwens nog even iets vragen? Hadden jullie iets van een SwissPass, een RegionalPass, een Half Fare Card, iets? Da's gewoon even nieuwsgierigheid, maar ik ben er ook op een andere manier benieuwd naar. Jullie noemen hier en daar prijzen, en die zijn niet mis, die kennen we. Ik zou het leuk vinden om daar wat over te horen, als je wilt... Want het moet niet, natuurlijk!
Ettenna
Ettenna
169 berichten
actief lid
8 nov 2010 - 19:04
Hallo Olga,

Fijn dat we elkaar verstaan dat ieder zijn roots heeft.
Persoonlijk denk ik , dat het eraan ligt waar je de eerste keer geweest bent. Dat was bij ons Crans Montana, maar niks mis mee.
Dat ons Fordje destijds lelijk uit de toon viel tussen de Ferrari's en de Lamborghini's dat mocht de pret niet drukken............ dus daar is onze liefde voor VS geboren.
In 1977 zijn we dan in Les Collons terecht gekomen en daar was het bingo. We vonden dan Thyon een lelijk gedrocht, ( is het nog steeds ) maar we zijn er zo thuis , ons hart ligt er.......... en het afscheid ieder jaar wordt zwaarder en zwaarder. We zijn ook niet meer " piep" als je echt piep hoort dan zijn het waarschijnlijk onze gewrichten die piepen...... nog enkele jaartjes en we krijgen een nieuwe voordeur met een 7 .
Dus had ons eerste bezoek in BO geweest, we zaten er zoals jullie nu ook steeds. Maar versta me aub niet verkeerd, BO is prachtig. Zoals je op andere plaatsen kan lezen, hebben we ook al Oeschienensee onveilig gemaakt, wat is het daar mooi. Wel doorlopen tot Oberbärgli en dan langs de wand terug.

Neen we hadden buiten een gastenkaart niks, notting , nada............
Olga
Olga
501 berichten
kenner
8 nov 2010 - 19:35
Hallo Annette, waar je in Zwitserland ook terecht komt op welke leeftijd en waarom, eigenlijk is het niet zo belangrijk. Doen jullie maar lekker VS, dan doen wij BO en tussendoor 's een paar keer GR :-)!

Weet je waarom ik nou vroeg of jullie een reispas hadden en indien ja, welke? Omdat het vrijwel áltijd geld bespaart, uiteraard afhankelijk van wat je doet. Op deze site vind je allerlei info over die passen. Wij zijn, naast het BO, zo'n beetje getrouwd met de Swiss Pass. Die vinden we zo enorm gemakkelijk, je hoeft nooit in de rij voor een kaartje (uitzonderingen zijn er natuurlijk, zoals bijv. Schilthorn, Jungfraujoch, ik noem maar wat) en verder stap je in en uit, het hele land door. Toen onze kinderen nog klein waren hebben we vaak gebruik gemaakt van een Regional Pass (voor het BO), en alle kosten hebben we er altijd meer dan dubbel uitgehaald.

Dit keer hebben we de Swiss Half Fare Card voor de eerste keer geprobeerd. Die hebben we er óók uitgehaald. Met tripjes zoals naar de Schilthorn, nog 's een baantje, een treintochtje, noem het maar. Nogmaals: als je vooral wandelt in de buurt van je huis/tent/appartement, dan is het minder aantrekkelijk. Maar het wel hebben van zo'n pas geeft zoveel vrijheid en het scheelt zoveel geld (da's Nederlands denken hoor...)! Het is een vrijblijvende tip, natuurlijk. Ook de aanbieding waar we dit keer gebruik van konden maken (GraubündenPASS) was de uitgave ook dubbel en dwars waard. Dus ja, vandaar even mijn nieuwsgierigheid.

En nu maar nog een keer jullie foto's bekijken en verslagen lezen!!
Ettenna
Ettenna
169 berichten
actief lid
8 nov 2010 - 19:48
Bedankt, ik ga het eens in het oog houden .En eens degelijk bekijken.

Wij gaan in de zomer gewoonlijk voor één maand.
We houden van onze auto, ( noodzakelijk bij Marc, met zijn ziekte van Burger en zijn twee nieuwe knieen.) en dat moet gezegd in BO ligt alles veel dichter bij elkaar.
Maar toch bedankt om er me attent op te maken.........

En nu veel plezier met lezen en met de herkenningspunten....
Olga
Olga
501 berichten
kenner
8 nov 2010 - 20:26
terug Annette!

Ook wij zijn nogal van de auto bij ons (hoe sleep je anders al die troep mee die je - wij - mee wilt nemen ;-)?) maar die passen, die zijn eigenlijk altijd de moeite waard. Eventueel kan ik je links geven van de info, mocht het lastig zijn om die te vinden. Geef in dat geval rustig even een seintje!

ZO WERKT REIZEN IN ZWITSERLAND

Alles wat u moet weten over reizen per trein, bus of auto in Zwitserland.

Meer

WAAR OVERNACHTEN?

Onze favoriete hotels en andere accommodatie vindt u hier.

Meer
© MySwissAlps.com 2002-2023