Hallo allemaal,
Een week geleden vrijdag 10 juli, zijn we van thuis vertrokken om 02.08 u .
We hadden een goede reis, en heel kalme rit.
En om 2 u zijn we hierboven aangekomen, na een halte in Luxemburg, een koffie en broodje in Guyére.
In Sion de hoogst nodige boodschappen.
We hadden graag een studio op de bovenste verdieping, en het is de eerste keer dat we hier logeren.
Het is alles ok, nog rustiger als anders .
Zaterdag staan we om 06.30 u op en rijden naar Luzern, daar is het fandag van de Lotti's.
We zijn met 12 personen, bezoeken het oude stadskern, en eten in het heel mooie Hotel des Alpes, vlak aan de Kappelenbrucke.
Ze hebben er allemaal begrip voor dat we op een redelijk uur afreizen, en zo rond 17 u vertrekken we terug.
Zondag doen we het kalm aan, en bezoeken Evolene in de voormiddag.
http://i66.photobucket.com/albums/h280/marcenannette/IMGP0993.jpg Onderweg maken we halt bij een nieuwe beeld, van de jagers van Wallis.
http://i66.photobucket.com/albums/h280/marcenannette/IMGP0996.jpg In de namiddag maken we een wandeling naar Les Chottes, iets dat we als oefening aanzien.
Maandag houden we dan inkopen, en voorzien ons van alles wat we nodig hebben om enkele dagen te overleven.
Dinsdag 14 juli ’09 Oeschienensee.
Wouter heeft me zeer nieuwsgierig gemaakt met zijn mooie reportage over Oeschienensee.
En vandaag gaan we zelf op onderzoek uit;niet dat we Wouter niet vertrouwen of geloven,maar ik moet het zelf kunnen zien.
Vrouwelijke nieuwsgierigheid he.
We staan op om 6.30 u we hebben veel geluk met de Lötschberg-trein en zijn om 9.30 u boven.
Iets wat we niet gauw doen,we zijn vertrokken zonder ons te informeren maar ik weet nog wel dat het iets is in de aard van Überbargli……..
Ook een plannetje aan de kabelbaan hebben we niet aangedacht, stom hé ?
Op niet verre wandelafstand krijgen we een wegwijzer, we kunnen twee kanten uit, maar we slagen hier linksaf en beginnen al direct te klimmen, iets om U tegen te zeggen,en dit voor onze eerste “ echte” wandeling dit jaar.
Wel Wouter heeft niet gelogen, het is een pracht, ruwe rotsen, loodrecht, een diep turqouis blauw/groen meer.
Als we aan twee banken komen besluiten we onze knapzak wat lichter te maken, ondertussen genieten we zwijgend van zoveel ruwe natuur.
We willen niet dezelfde steile weg terug doen, mijn hoogtevrees kennende.
Dus lopen we door naar überbargli, het is wel een stuk verder als we verwacht hadden , maar ja wie A zegt,moet ook B zeggen.
We laten ons tussen de loslopende kippen en geiten op een plank tegen een stalleke zakken, en kijken onze ogen uit. Dat er hier mensen wonen tart alles, al is het dan maar 6 weken op een jaar , niet te geloven.
http://i66.photobucket.com/albums/h280/marcenannette/IMGP1053.jpg?t=1247855115 Het madammeke, bedient ons heel vriendelijk, ze maakt zelf kaas,maar zo primitief, je houdt het niet voor mogelijk.
We moeten nu ongeveer in de helft zijn, amaai, dat wordt late diner vandaag als we zien welk een eind we nog moeten gaan, en een steile afdaling,maar toch had ik het niet willen missen.
Heel onverwacht passeren we een edelweis ,zo maar op ooghoogte.
Nu begint het toch wel heel zwaar te worden voor de voeten van Marc, hij neemt nog een flinke rustpauze met de voetjes in het water.
Één voordeel hebben we, we moeten ons niet druk maken over de kabelbaan, om 18.30 u is de laatste.
In mijn achterhoofd zit zo nog een vage gedachte van een huifkar,maar ja ; gaat die naar Kandesteg,we zien ze in ieder geval maar als we vlakbij de kabelbaan zijn.
Nu is het ook niet meer nodig.
Het is in ieder geval een pracht van een dag geweest, iets dat ik iedereen kan aanraden, we hebben er 1000% van genoten, morgen laten we onze onderdanen de nodige rust, en ik weet wel dat het geen 23 u wordt vandaag, enfin het zal natuurlijk wel zo laat worden, maar ik zal het niet meer beleven.
Ik kruip vroeg in mijn mandje vandaag…… dat hebben we verdiend.
Bedankt Wouter en Gerrit, we zijn in jullie voetsporen gelopen, en het kon niet beter.
Spijtig dat we hier op de studio maar eerst zien dat onze foto’s niet pico bello zijn,veel te grof van korrel.
Hopelijk vind Marc de oorzaak………. Anders ………
Ondertussen, is ook de camera weer ok, het was iets dat versprongen was zonder dat we er erg in hadden.
Woensdag houden we rustdag en rijden naar Montreux, het jaarlijkse jazzfestival brengt zo veel gezelligheid mee.
We genieten van de vele kraampjes, en het uitzicht op het meer.
Donderdag houden we onze wandeling hierboven.
Er zijn zo van die wandelingen die we elk jaar doen .
Vroeger hadden we de stoeltjes lift naar Eterolla .
Maar nu die niet meer in bedrijf is, doen we alles te voet.
Aan de meertjes houden we halt en zet Marc zich te rusten, ( zijn voeten zijn verschrikkelijk slecht tot heden toe), ik ga nog enkele meters verder en maak foto's van wat ze hier beweren dat het ontstaan is door een meteorinslag.
http://i66.photobucket.com/albums/h280/marcenannette/IMGP1092.jpg?t=1247854357 In Essertse maken we halt en drinken iets.
Heel langzaam komen we terug hier op de studio.
Vandaag houden we rustdag in Eyholz, Visp en Sion.....
Het is een prachtweek geweest, maar deze morgen was het klank en lichtspel van de bovenste graat.
Voor morgen is hierboven sneeuw voorspelt, maar vanaf zondag terug alle dagen hoog zomer weer............